Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015

Delivery: 10 συμβουλές για... fit παραγγελιές

  
Η εικόνα γνωστή.
Εσείς είστε σε κάποιας μορφής διατροφή, η παρέα έχει κάνει «ντου» στο σπίτι και μετά από κάποια ώρα αρχίζει το debate:
«Σουβλάκια!
 Όχι, πίτσα! Κρέπα! Όχι, ιταλικό».
Και εκεί που πάτε λάου λάου να τους πείτε «ρε παιδιά, κάνω διατροφ…», αμέσως πέφτουν πάνω να σας φάνε!
Κι όμως, μπορείτε να συμμετέχετε στις ορέξεις της παρέας, χωρίς να στερηθείτε το junk food, κάνοντας όμως συγκεκριμένες light επιλογές.
Την ημέρα λοιπόν που η παρέα θα θέλει να παραγγείλει σουβλάκι , πίτσα, κρέπα, ιταλικό ή burger εσείς μπορείτε να απολαύσετε – σχεδόν - τα πάντα, χωρίς να χαλάσετε τη σιλουέτα σας.
* Αν θέλετε να παραγγείλετε τυλιχτό σουβλάκι, ζητήστε η πίτα να είναι αλάδωτη ώστε να γλιτώσετε κάποιες θερμίδες από τα λάδια που χρησιμοποιούνται ή ακόμα καλύτερα ολικής άλεσης και αλάδωτη. 
* Τα «σκέτα» καλαμάκια αποτελούν σταθερή αξία για ένα χαμηλό σε θερμίδες γεύμα με το κοτόπουλο να έχει τα πρωτεία. Και το καλαμάκι χοιρινό αποτελεί μια καλή εναλλακτική έναντι του αντίστοιχου γύρου.
* Αποφύγετε τις σως οι οποίες συνήθως έχουν ως βάση τη μαγιονέζα ή/και την κέτσαπ. Τα λιπαρά έτσι φτάνουν στα… ύψη, το ίδιο και η περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Παραγγείλετε το τυλιχτό σας ή το καλαμάκι σκέτο ή με μουστάρδα ή με γιαούρτι.
* Τα περισσότερα πιάτα των delivery συνήθως έχουν αρκετό αλάτι, οπότε ζητήστε να μην προσθέσουν έξτρα στη μερίδα σας.
* Η συνοδεία από πατάτες τηγανιτές επιβαρύνει σημαντικά σε θερμίδες το πιάτο σας.
Αν’ αυτών, συνοδέψτε τα με ρύζι ή ψητά λαχανικά ή κάποια σαλάτα, η οποία μάλιστα θα… φροντίσει να σας κρατήσει χορτάτους για μεγαλύτερο διάστημα ή (στην χειρότερη) 1-2 αλάδωτες πίτες.
* Επιλέξτε burger το οποίο να έχει μεν γεύση, αλλά να μην αποτελεί και θερμιδική βόμβα.
Καλή εναλλακτική είναι ένα απλό hamburger με μπιφτέκι κοτόπουλο ή στήθος κοτόπουλο και μουστάρδα, ντομάτα, μαρούλι, κρεμμύδι. Αν δεν σας αρέσει το κοτόπουλο, επιλέξτε μοσχαρίσιο μπιφτέκι (αν έχει) και κρατήστε το όσο πιο απλό γίνεται.
* Αντί για μια φουλ λιπαρή καρμπονάρα, επιλέξτε μακαρόνια με φρέσκια ντομάτα, ρίγανη, βασιλικό και φρέσκια πιπεριά. Μπορείτε να προσθέσετε και τυρί.
* Το μαγειρευτό φαγητό απ’ έξω είναι ίσως η πλέον υγιεινή εναλλακτική, αρκεί να μην πρόκειται για τους συνήθειες ύποπτους «μαγειρευτούς» θερμιδοβόρους πειρασμούς ήτοι παστίτσιο ή μουσακά. Ιδανικές επιλογές αποτελούν τα κάθε λογής λαδερά και όσπρια.
* Η πίτσα μπορεί να γίνει αρκετά εύκολα και υγιεινή και νόστιμη με κάποιες προσθήκες και… αφαιρέσεις. Προτιμήστε τη λεπτή ζύμη, έναντι της αφράτης και «ενισχύστε» την με τα λαχανικά της αρεσκείας σας αντί για τα παχυντικά αλλαντικά (σαλάμι, μπέηκον, πεπερόνι κ.α.) Αν θέλετε να βάλετε κάποιο αλλαντικό/κρεατικό πάνω, τότε προτιμήστε γαλοπούλα ή ψητό κοτόπουλο.
* Αν η παρέα θέλει κρέπα, μπορείτε να κάνετε το εξής:
για τις αλμυρές κρέπες αποφύγετε αλλαντικά όπως ζαμπόν, λουκάνικο και δοκιμάστε καπνιστή γαλοπούλα ή φιλέτο κοτόπουλο.
Ενισχύστε την με τριμμένο τυρί χαμηλών λιπαρών (εφ’ όσον υπάρχει) και προσθέστε μπόλικα λαχανικά, όπως ντομάτα, πιπεριά, μανιτάρια κ.α.
Για τις γλυκές, ο κανόνας «όσο πιο απλή γίνεται» είναι χρυσός και επιλογές όπως μαύρη σοκολάτα μπανάνα ή μαρμελάδα είναι αποδεκτές.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, να έχετε κατά νου ότι ακόμα και αν... ενδώσετε σε μια σούπερ παχυντική επιλογή από έξω, δεν ήρθε και το τέλος του διατροφικού σας κόσμου. Απλά φροντίστε να μην σας γίνει συνήθεια και προσπαθήστε την επόμενη μέρα να φάτε πιο "στεγνά".  
Πηγή: www.in2life.gr